Świat zakupów online
Ilość zarejestrowanych sklepów 6142
Strona główna > Poradnik dla sprzedajšcych > Siedem skutecznych sposobów na promocję sklepu internetowego

Promocja sklepuSiedem skutecznych sposobów na promocję sklepu internetowego

W zwišzku z rosnšcš cišgle popularnoœciš internetu i zakupów online, zdecydowaliœmy się na biznes w wirtualnej rzeczywistoœci. Mamy już swój własny, długo wyczekiwany sklep. I co dalej?

Wydawałoby się, że teraz będziemy już tylko sprzedawać i zarabiać pienišdze, pakujšc w domu towary do wysyłki. Niestety rzeczywistoœć jest trochę inna. Jako że sklepów konkurencyjnych w sieci niezliczona iloœć, musimy jeszcze zadbać o to, aby po pierwsze ludzie dowiedzieli się o naszej ofercie, po drugie zaufali nam i zdecydowali się na zakupy właœnie za pomocš naszego serwisu. Jak to zrobić? Istnieje wiele sposobów na skutecznš promocję w sieci, większoœć skutecznych, o ile oczywiœcie odpowiednio zaaranżowanych i dopasowanych do branży, w jakiej działamy.

Po pierwsze: klasyka gatunku, czyli baner
Doskonale znany nam wszystkim graficzny baner, uważany przez niektórych za przeżytek, cišgle bardzo dobrze sprawdza się, jako sposób na pokazanie się, promocję w internecie. Może być statyczny oraz animowany, często stosuje się dziœ banery rozwijane, które „rosnš” po najechaniu na nie kursorem, natomiast po kliknięciu w baner internauta zostaje najczęœciej odesłany do strony reklamodawcy, w naszym przypadku do sklepu.
Najważniejsze jest, aby baner znajdował się w odpowiednim miejscu. Jakie to miejsce? Przede wszystkim miejsce zwišzane tematycznie z oferowanymi przez nas produktami. Jeżeli zatem przykładowo sprzedajemy ubrania, co więcej, nasza oferta skierowana jest typowo do młodych kobiet, które œledzš najnowsze trendy (lubiš ubierać się modnie, odważnie, naœladujš piękne i zawsze perfekcyjnie ubrane celebrytki), banery powinniœmy umieszczać na „babskich” serwisach, których tematy dotyczš mody, urody (mogš to być również znane i chętnie czytane blogi), poœwięcone sš plotkom œwiata show biznesu, itp. Banery sš też chętnie umieszczane na portalach społecznoœciowych, gdzie docieramy do naprawdę sporej grupy ludzi.

Po drugie: niezawodne linki sponsorowane

Wszyscy korzystamy z wyszukiwarek internetowych, szczególnie gdy poszukujemy konkretnych produktów właœnie w sklepach internetowych. Dlatego tak uwielbiane przez właœcicieli e-biznesu sš linki sponsorowane, znajdujšce się na samej górze w wyszukiwarkach, w odpowiedzi na poszukiwane słowo. W przypadku wymienionego wyżej sklepu z ubraniami może to być słowo „sukienka” (lub wiele różnych słów), po którego wpisaniu w wyszukiwarkę będziemy mogli zobaczyć link do sklepu, wraz z jego krótkim opisem i prezentacjš.

Jest to idealne rozwišzanie dla sklepów internetowych, ponieważ przede wszystkim przynosi rezultat natychmiastowy, a po drugie internauci z łatwoœciš trafiajš na nasz serwis. Wiadomo, że najczęœciej odwiedzane sš witryny z pierwszej strony proponowanych przez wyszukiwarkę. Jesteœmy doœć leniwi, więc gdy już znajdziemy poszukiwany produkt, temat, nie szukamy dalej. Poza tym strony wyœwietlane w pierwszej kolejnoœci, zazwyczaj uznajemy za najbardziej wiarygodne.

Po trzecie: artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to teksty redakcyjne, które poruszajš jakiœ temat i dodatkowš promujš markę (mniej lub bardziej subtelnie), w naszym przypadku sklep internetowy. Artykuł taki pisany jest na konkretny temat, w trakcie którego przywołujemy linki osoby zlecajšcej promocję. Zazwyczaj pisany jest przez copywritera, może być także tworzony przez samego właœciciela sklepu. Jest to dobry i skuteczny sposób na wykreowanie siebie, swojej firmy, jako specjalistę w danej dziedzinie, godnego zaufania i rzetelnego partnera biznesowego, który dobrze orientuje się w branży, w której działa. Jest to oczywiœcie sposób na umieszczanie wartoœciowych linków oraz œcišgnięcie klientów na witrynę. Najważniejsze przy artykułach sponsorowanych jest, aby linki bezpoœrednio zwišzane były z tematem, żeby nie powstał tekst na siłę promujšcy i sztuczny.

Po czwarte: sprytna reklama kontekstowa

Z miejsca artykułów sponsorowanych pragnę przejœć do reklamy kontekstowej, którš prezentujemy użytkownikom różnych serwisów internetowych, takich jak blogi, serwisy społecznoœciowe, portale tematyczne, itp. Przede wszystkim zakłada ona dotarcie do klientów zainteresowanych konkretnš branżš, tematem, czyli np. reklama sklepu odzieżowego znajdzie się na portalu o modzie, na blogu prowadzonym przez stylistkę, czy trendsetterkę.

Jest to o tyle dobra forma promocji, że reklamy nasze nie trafiajš do ludzi w ogóle nie zainteresowanych danym tematem, często niezastšpione sš w przypadku specjalistycznych branż. Reklama taka zastšpić może bardzo drażnišce nas, internautów reklamy typu toplayer czy pop-up, które po otwarciu strony wyskakujš, zajmujšc cały ekran, a które ciężko zamknšć, ponieważ niekiedy okno reklamy porusza się po całym ekranie, a krzyżyk zamykajšcy spot jest trudno „dogonić”. Lepiej w precyzyjny sposób dotrzeć do osób zainteresowanych tematem, niż stosować natrętne reklamy typu toplayer oraz pop-up.

Po pište: reklama tradycyjna, czyli reklama w mediach i na bilboardach

Oczywiœcie działamy w sieci, jednak nie oznacza to ograniczania sposobu promocji naszego sklepu tylko do wirtualnej rzeczywistoœci. Pamiętajmy, że media tradycyjne docierajš cišgle jeszcze do najszerszej liczby odbiorców. Oczywiœcie reklama telewizyjna i radiowa sš inwestycjš drogš i nie każdego będzie na niš stać (zwłaszcza właœcicieli niewielkich sklepów), jednak z pewnoœciš jest opłacalna. Ludzie majš ogromne zaufanie do mediów tradycyjnych, wszyscy wiemy także, że w internecie publikować może każdy, więc trzeba starannie wybierać serwisy, na które zaglšdamy. Inaczej jest w przypadku tradycyjnych mediów. Dlatego też to właœnie reklama telewizyjna i radiowa jest niezmiennie tak skuteczna.

Trochę tańszš formš reklamy będzie prasowa forma promocji. Możemy zamieszczać reklamy w gazetach, magazynach, które trafiajš do konkretnej grupy odbiorców (np. prasa kobieca, męska). Tak samo z prasš specjalistycznš dla osób, które interesujš się œcisłym tematem, a z zakresu którego produkty oferujemy. Dzięki takim wyborom promocji zamieszona przykładowo w miesięczniku o modzie reklama sklepu z biżuteriš i dodatkami trafi do grupy, która zainteresowana jest produktami oferowanymi przez nas.

Jeszcze innym pomysłem jest tradycyjna i dobrze nam znana reklama typu billboard. Forma reklamy sklepów internetowych raczej rzadko wybierana przez ich właœcicieli, między innymi ze względu na wysokš jej cenę. Ta forma jest dobrym sposobem na utrwalenie wizerunku firmy, która ma ugruntowanš pozycję na rynku. Nie jest to natomiast najlepszy sposób na promocję sklepu, który dopiero zaczyna działalnoœć lub przeznaczyć może niewielki budżet na promocję. Zawsze też trafi do ograniczonej liczby odbiorców, np. mieszkańców miasta,w którym billboard się znajdzie.

Po szóste: niezwykle popularne media społecznoœciowe

Obecnie większoœć ludzi ma swoje profile na portalach społecznoœciowych. Niezależnie od tego, czy jest to Facebook, Twitter, czy też mniej znany serwis, prawda jest taka, że w sieci się udzielamy i współtworzymy jš. Z zakupami natomiast jest tak, że dokonujemy ich zazwyczaj opierajšc się na opinii innych ludzi, naszych znajomych. Dzięki profilowi firmy na portalu społecznoœciowym będziemy bliżej klientów obecnych i potencjalnych. Na bieżšco pochwalimy się osišgnięciami naszego sklepu, przypomnimy o naszym istnieniu, poinformujemy o aktualnych promocjach, wydarzenia, a i z chęciš udzielimy rabatu osobom, które należš do grona fanów naszego serwisu. Żeby zyskać jeszcze większš sympatię ludzi, możemy organizować konkursy, których zwycięzcy dostanš produkt oferowany przez nasz sklep. Możemy również nagradzać gadżetami, na których znajdował się będzie adres naszego sklepu internetowego, czy logo.

Ważne jest to, że promocja na mediach społecznoœciowych jest jednš z podstawowych form budowania naszego wizerunku w internecie. Wiele firm dostrzegło już potencjał tego typu portali i prowadzi tam swoje profile.

Ponadto, w tym przypadku istotne jest również to, że po raz kolejny docieramy tylko do ludzi, którzy sš zainteresowani tematem, którzy stali się np. naszymi fanami na serwisie, więc tylko do nich kierowane sš nasze posty.

Po siódme: tanie i niezawodne SEO, czyli optymalizacja serwisu

Nie możemy zapominać o naprawdę skutecznej i najchętniej wybieranej (a prawdopodobnie najskuteczniejszej, szczególnie w przypadku sklepów internetowych!) formie marketingu internetowego, jakim jest optymalizacja serwisu pod kštem wyszukiwarek internetowych. Oprócz optymalizacji, czyli dopasowaniu serwisu do wyszukiwarki, zaopatrzeniu go w odpowiedniš strukturę, semantycznie poprawne kody, itp., działanie to pozwoli nam na wyprzedzenie konkurencji w wyszukiwarkach internetowych, czyli na umieszczenie naszej strony na jak najwyższej pozycji po wpisaniu poszukiwanego słowa. Przykładowo, dla naszego sklepu z biżuteriš dzięki dobrej optymalizacji po wpisaniu w wyszukiwarkę słowa „biżuteria” (mogš to być inne słowa, może ich być wiele) nasz sklep wyœwietli się wœród tych najwyżej znajdujšcych się w wyszukiwarkach. Jest to chętnie wybierana forma promocji sklepów internetowych ze względu na niezwykłš skutecznoœć oraz stosunkowo niskš cenę.

Na zakończenie...

Sposobów na promocję sklepu internetowego jest oczywiœcie wiele więcej (e-mail marketing, pojawienie się na porównywarkach cen, marketing szeptany w postaci np. rekomendacji klientów na forach), jednak mamy nadzieję, że te najważniejsze i najskuteczniejsze zostały wymienione w artykule.

Warto wspomnieć jeszcze, że przy jakiejkolwiek kampanii promocyjnej prowadzonej przez nas, niezwykle istotne sš podstawowe zasady obowišzujšce każdy internetowy sklep, czyli dobry i szybki kontakt z klientem, miła obsługa, szybka przesyłka i oczywiœcie wysoka jakoœć produktów.

Logo aptus 
sklepy-internetowe.pl, 21.02.2011




Ostatnio na forum

2025.11.20 paja3:
Re: Rozrywka dla dzieciaków

2025.11.10 tivil77051:
Re: Pomysły na prezent dla babci

Wejdź na forum »

STRONA GŁÓWNA  |  O NAS  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  REKLAMA  |  KONTAKT  |  NASZE BANERY  |  DOŁĄCZ DO NAS  |  LINKI

2008-2021 Copyright by Sklepolandia.pl    Projektowanie Stron Internetowych webdesignerstudio    Słuchawki Douszne Soundcore Life P2i