|
|
| Ilość zarejestrowanych sklepów 6142 |
Strona główna > Poradnik dla sprzedajšcych > Jak wyróżnić swój sklep internetowy
Rozpoczęcie własnego biznesu w Internecie jest coraz łatwiejsze i bardziej dostępne dla mniejszych firm i indywidualnych osób. Konkurencja na rynku sklepów internetowych jest bardzo duża i coraz trudniej przebić się ze wieżš ofertš. 1. Skup uwagę na Twoich najlepszych produktach. Częstym błędem jest chęć sprzedaży bardzo szerokiego asortymentu towarów, zamiast mniejszego, ale bardziej atrakcyjnego podzbioru najlepszych artykułów. Ważne jest, żeby dla każdego ze swoich artykułów zapewniać szczegółowy opis. Dołšcz informacje, jak klient ma wybrać odpowiedni produkt dla siebie, dostarcz mu wiedzę odnonie pochodzenia towaru. Pomyl o wielkim supermarkecie i małym, modnym butiku, w którym zakupy sš bardziej osobiste i nakierowane na indywidualne potrzeby klienta. Stwórz wię pomiędzy klientem a sprzedawcš, dzięki czemu zyskasz przychylnoć kupujšcych. Zdecyduj się na butik – sklepy internetowe w stylu supermarketu sš wszędzie! Praktycznie wszystko można kupić w Internecie, brak jest jednak porad, szczegółów dotyczšcych produktów. Przyjęcie takiej strategii może być ważnym punktem, dzięki któremu zbudujesz zaufanie i odróżnisz się od masowej konkurencji. Dodatkowš zaletš takiego podejcia jest także zwiększenie szans na znalezienie się w wyszukiwarkach internetowych. Masz dużo treci i opisów produktów – wyszukiwarka łatwiej i szybciej znajdzie dla klienta stronę Twojego sklepu. Oto krótka lista tego, co możesz zrobić aby zwrócić uwagę na swój sklep. a) Pomyl o sobie. Zapisz sobie kim jeste i używaj tego jako punktu wyjcia dla powstania biznesu. Nie bój się być niszowy: jeste ekspertem od jakiego ciekawego asortymentu? Powiedz to głono i żyj z tym, tworzšc przy okazji sklep. b) Wybierz produkty dopasowane do swoich zainteresowań. Dokonaj także wyboru produktów, które wg Ciebie będš sprzedawały się najlepiej lub będš najbardziej unikatowe. Twój asortyment produktów może odróżniać Cię w całej sieci. Wybierz więc mšdrze i rozsšdnie. c) Zaangażuj swoich klientów. Umożliwiaj im komentarze pod produktami. Pisz bloga na temat oferowanego przez Ciebie towaru. Pokaż swojš pasję i dziel jš z innymi za pomocš Internetu! d) Bšd kreatywny i gotowy do dzielenia się swojš wiedzš z klientami. Tego typu treci pomagajš zainteresowanym uznawać Cię za autorytet, któremu można zaufać, a ponadto polepszajš Twój wizerunek w sieci. Po wybraniu linii produktów i omówieniu atrakcyjnych sposobów na przedstawienie swoich artykułów przyszła pora na dokładniejsze przyjrzenie się potencjalnym klientom. Kupujšcy w Internecie to zwykle osoba kapryna, majšca bzika na punkcie porównywania cen i wybierania tych najatrakcyjniejszych towarów, które sš tańsze niż w tradycyjnych sklepach. Ale zamiast widzieć w mentalnoci sieciowych zakupoholików problem, uczyń z niej zaletę i wykorzystaj to na swojš korzyć. Tak wyglšda drugi sposób na wyróżnienie swojego sklepu: 2. Pozyskaj klientów porównujšcych ceny. Klient porównujšcy ceny to typowy kupujšcy w Internecie. Porównywanie produktów w sieci jest przecież normš, a Google jest prawdopodobnie największš usługš na wiecie umożliwiajšcš porównywanie cen, produktów i sklepów online. Właciciele sklepów internetowych powinni potrafić na tym skorzystać i czerpać profity z takiego sposobu mylenia większoci klientów. Jednak w większoci przypadków nie należy (i nawet nie można) konkurować jedynie cenowo. Zazwyczaj przecież nie jeste najtańszym sklepem w Internecie - i nie oszukujmy się – nie chcesz być. Punkt zróżnicowania zapewne leży gdzie indziej: w usługach, jakoci, czy też w innych dodatkowych elementach, które tylko Ty wprowadzasz. W takich przypadkach powiniene zaangażować się w aktywne porównania z konkurentami. Po prostu powiedz klientom co różni Ciebie i inne sklepy internetowe. Otwarcie i uczciwie porównaj ofertę z konkurencjš. Tu możesz podać wykaz produktów, które oferujesz Ty i Twoi konkurenci. To łatwy dla klientów sposób na zapoznanie się z ofertami, przetrawienie ich i zrozumienie. Jest to niezwykle skuteczne dla pokazania różnic między Tobš a innymi sklepami internetowymi. Wszystko co musisz zrobić, to zapewnić kilka przydatnych dodatków, których nie oferujš inni. Oczywicie musisz też wykonać dokładne badania, żeby wypać przy tym na wiarygodnego sprzedawce. Dołšcz referencje klientów i ich prawdziwe zdjęcia. Sposób polegajšcy na porównaniu z konkurencjš jest właciwy jeli jeste pewny swojej przewagi, a potencjalni klienci opierajš się wyłšcznie na liczbach i faktach, a nie na emocjach. Jest to zależne zazwyczaj od branży, ale generalnie można oprzeć się na intuicji na temat swoich klientów i tego, co może ich interesować. Zastanów się „co czuje” zwykły klient do Twoich produktów i marki. Jeli nie czujesz przewagi nad konkurencjš w sferze oferowanych produktów skup się bardziej na referencjach klientów. Podejcie to jest odpowiednie jeli za produktem lub usługš idš zalety niematerialne, oparte na emocjach. Podejcie to celowo nastawione jest na emocje, unika logicznych i matematycznych zestawień i wykorzystuje referencje do zapewnienia społecznego dowodu słusznoci. Należy odwołać się do pragnień, wyobrażeń, a nawet statusu społecznego, można udowodnić, że dzięki Twoim produktom się on podniesie. Jeli punkt zróżnicowania Twojego sklepu kręci się wokół emocjonalnych połšczeń, dobrej obsługi lub silnego dziedzictwa dzielonego z klientem, to znalazłe włanie strategię dla siebie. Niezależnie od Twojego wyboru strategii i tego jak jš wprowadzić, pamiętaj, że przez otwarcie się na klientów i bezporednie przedstawienie tego jak jeste inny od zwykłych sklepów internetowych, wiele zyskujesz. Większoć kupujšcych pozornie porównuje ceny, ale nie zawsze kupuje najtańsze produkty. 3. Sklep internetowy jako firma. Po wszechstronnym i dokładnym porównaniu kupujšcych, nadszedł czas aby przyjrzeć się uważniej najważniejszej częci biznesu internetowego: Twojemu sklepowi, jako firmie internetowej. Oto krótka lista podpowiedzi, jak ze sklepu internetowego zrobić firmę: a) Przygotowałe plan marketingowy? Potrzebujesz wykupić reklamę? Chcesz reklamować się w przeglšdarkach? Mylisz o nawišzaniu relacji z prasš? Posiadasz jakie kontakty, które możesz zaangażować w uzupełniajšcš promocję? Jak będziesz analizował rezultaty swoich działań promocyjnych? Musisz odpowiedzieć sobie na wszystkie powyższe pytania. b) Jak zamierzasz pozyskiwać informacje o klientach? Informacje o klientach, takie jak imiona i nazwiska, numery telefonów i adresy e-mail sš niezwykle cenne. Gromadzenie tych informacji daje kolejnš szansę na przekształcenie pojedynczych kupujšcych w stałych klientów. Jak więc chcesz zdobyć te dane? c) Jaka jest Twoja strategia na zaangażowanie klientów w Twój sklep? Po tym jak kupiš co w Twoim sklepie, wypełniš formularz, albo zapiszš się do newslettera, musisz ich skłonić do ponownego skorzystania z Twoich usług. Bardzo efektywnym sposobem jest włanie wysyłanie do nich wiadomoci drogš e-mailowš. Możesz zapisanym klientom oferować zniżki, informować na bieżšco o nowej, atrakcyjnej ofercie – możliwoci sš szerokie i zróżnicowane. Wiele osób, które próbowały już biznesu w sieci powie, że to nie warte wysiłku! Jednak pamiętaj, że biznes w Internecie jest najbardziej wydajnym i skutecznym sposobem na rozwój firmy, a możliwoci i zyski jakie może przynieć sš znaczšce. Może to zajšć sporo czasu, jednak droga do sukcesu zawsze jest długa i trudna. |
![]() ![]() ![]()
Ostatnio na forum2025.11.20 paja3: 2025.11.10 tivil77051: |