Świat zakupów online
Ilość zarejestrowanych sklepów 6142
Strona główna > Poradnik dla sprzedajšcych > Jak wyróżnić swój sklep internetowy

WyróżnienieJak wyróżnić swój sklep internetowy

Rozpoczęcie własnego biznesu w Internecie jest coraz łatwiejsze i bardziej dostępne dla mniejszych firm i indywidualnych osób. Konkurencja na rynku sklepów internetowych jest bardzo duża i coraz trudniej przebić się ze œwieżš ofertš.

Dzięki planowaniu i analizie swoich celów i grup docelowych można znacznie zwiększyć swoje szanse na powodzenie. Oto trzy proste sposoby na to jak wyróżnić swój sklep z tłumu innych sklepów i zwrócić na niego uwagę potencjalnych klientów.

1. Skup uwagę na Twoich najlepszych produktach.

Częstym błędem jest chęć sprzedaży bardzo szerokiego asortymentu towarów, zamiast mniejszego, ale bardziej atrakcyjnego podzbioru najlepszych artykułów. Ważne jest, żeby dla każdego ze swoich artykułów zapewniać szczegółowy opis. Dołšcz informacje, jak klient ma wybrać odpowiedni produkt dla siebie, dostarcz mu wiedzę odnoœnie pochodzenia towaru. Pomyœl o wielkim supermarkecie i małym, modnym butiku, w którym zakupy sš bardziej osobiste i nakierowane na indywidualne potrzeby klienta. Stwórz więŸ pomiędzy klientem a sprzedawcš, dzięki czemu zyskasz przychylnoœć kupujšcych. Zdecyduj się na butik – sklepy internetowe w stylu supermarketu sš wszędzie! Praktycznie wszystko można kupić w Internecie, brak jest jednak porad, szczegółów dotyczšcych produktów. Przyjęcie takiej strategii może być ważnym punktem, dzięki któremu zbudujesz zaufanie i odróżnisz się od masowej konkurencji. Dodatkowš zaletš takiego podejœcia jest także zwiększenie szans na znalezienie się w wyszukiwarkach internetowych. Masz dużo treœci i opisów produktów – wyszukiwarka łatwiej i szybciej znajdzie dla klienta stronę Twojego sklepu.

Oto krótka lista tego, co możesz zrobić aby zwrócić uwagę na swój sklep.

a) Pomyœl o sobie. Zapisz sobie kim jesteœ i używaj tego jako punktu wyjœcia dla powstania biznesu. Nie bój się być niszowy: jesteœ ekspertem od jakiegoœ ciekawego asortymentu? Powiedz to głoœno i żyj z tym, tworzšc przy okazji sklep.

b) Wybierz produkty dopasowane do swoich zainteresowań. Dokonaj także wyboru produktów, które wg Ciebie będš sprzedawały się najlepiej lub będš najbardziej unikatowe. Twój asortyment produktów może odróżniać Cię w całej sieci. Wybierz więc mšdrze i rozsšdnie.

c) Zaangażuj swoich klientów. Umożliwiaj im komentarze pod produktami. Pisz bloga na temat oferowanego przez Ciebie towaru. Pokaż swojš pasję i dziel jš z innymi za pomocš Internetu!

d) BšdŸ kreatywny i gotowy do dzielenia się swojš wiedzš z klientami. Tego typu treœci pomagajš zainteresowanym uznawać Cię za autorytet, któremu można zaufać, a ponadto polepszajš Twój wizerunek w sieci.

Po wybraniu linii produktów i omówieniu atrakcyjnych sposobów na przedstawienie swoich artykułów przyszła pora na dokładniejsze przyjrzenie się potencjalnym klientom. Kupujšcy w Internecie to zwykle osoba kapryœna, majšca bzika na punkcie porównywania cen i wybierania tych najatrakcyjniejszych towarów, które sš tańsze niż w tradycyjnych sklepach. Ale zamiast widzieć w mentalnoœci sieciowych zakupoholików problem, uczyń z niej zaletę i wykorzystaj to na swojš korzyœć. Tak wyglšda drugi sposób na wyróżnienie swojego sklepu:

2. Pozyskaj klientów porównujšcych ceny.

Klient porównujšcy ceny to typowy kupujšcy w Internecie. Porównywanie produktów w sieci jest przecież normš, a Google jest prawdopodobnie największš usługš na œwiecie umożliwiajšcš porównywanie cen, produktów i sklepów online. Właœciciele sklepów internetowych powinni potrafić na tym skorzystać i czerpać profity z takiego sposobu myœlenia większoœci klientów.

Jednak w większoœci przypadków nie należy (i nawet nie można) konkurować jedynie cenowo. Zazwyczaj przecież nie jesteœ najtańszym sklepem w Internecie - i nie oszukujmy się – nie chcesz być. Punkt zróżnicowania zapewne leży gdzieœ indziej: w usługach, jakoœci, czy też w innych dodatkowych elementach, które tylko Ty wprowadzasz. W takich przypadkach powinieneœ zaangażować się w aktywne porównania z konkurentami. Po prostu powiedz klientom co różni Ciebie i inne sklepy internetowe. Otwarcie i uczciwie porównaj ofertę z konkurencjš. Tu możesz podać wykaz produktów, które oferujesz Ty i Twoi konkurenci. To łatwy dla klientów sposób na zapoznanie się z ofertami, przetrawienie ich i zrozumienie. Jest to niezwykle skuteczne dla pokazania różnic między Tobš a innymi sklepami internetowymi. Wszystko co musisz zrobić, to zapewnić kilka przydatnych dodatków, których nie oferujš inni. Oczywiœcie musisz też wykonać dokładne badania, żeby wypaœć przy tym na wiarygodnego sprzedawce. Dołšcz referencje klientów i ich prawdziwe zdjęcia.

Sposób polegajšcy na porównaniu z konkurencjš jest właœciwy jeœli jesteœ pewny swojej przewagi, a potencjalni klienci opierajš się wyłšcznie na liczbach i faktach, a nie na emocjach. Jest to zależne zazwyczaj od branży, ale generalnie można oprzeć się na intuicji na temat swoich klientów i tego, co może ich interesować. Zastanów się „co czuje” zwykły klient do Twoich produktów i marki. Jeœli nie czujesz przewagi nad konkurencjš w sferze oferowanych produktów skup się bardziej na referencjach klientów. Podejœcie to jest odpowiednie jeœli za produktem lub usługš idš zalety niematerialne, oparte na emocjach. Podejœcie to celowo nastawione jest na emocje, unika logicznych i matematycznych zestawień i wykorzystuje referencje do zapewnienia społecznego dowodu słusznoœci. Należy odwołać się do pragnień, wyobrażeń, a nawet statusu społecznego, można udowodnić, że dzięki Twoim produktom się on podniesie. Jeœli punkt zróżnicowania Twojego sklepu kręci się wokół emocjonalnych połšczeń, dobrej obsługi lub silnego dziedzictwa dzielonego z klientem, to znalazłeœ właœnie strategię dla siebie.

Niezależnie od Twojego wyboru strategii i tego jak jš wprowadzić, pamiętaj, że przez otwarcie się na klientów i bezpoœrednie przedstawienie tego jak jesteœ inny od zwykłych sklepów internetowych, wiele zyskujesz. Większoœć kupujšcych pozornie porównuje ceny, ale nie zawsze kupuje najtańsze produkty.

3. Sklep internetowy jako firma.

Po wszechstronnym i dokładnym porównaniu kupujšcych, nadszedł czas aby przyjrzeć się uważniej najważniejszej częœci biznesu internetowego: Twojemu sklepowi, jako firmie internetowej. Oto krótka lista podpowiedzi, jak ze sklepu internetowego zrobić firmę:

a) Przygotowałeœ plan marketingowy? Potrzebujesz wykupić reklamę? Chcesz reklamować się w przeglšdarkach? Myœlisz o nawišzaniu relacji z prasš? Posiadasz jakieœ kontakty, które możesz zaangażować w uzupełniajšcš promocję? Jak będziesz analizował rezultaty swoich działań promocyjnych? Musisz odpowiedzieć sobie na wszystkie powyższe pytania.

b) Jak zamierzasz pozyskiwać informacje o klientach? Informacje o klientach, takie jak imiona i nazwiska, numery telefonów i adresy e-mail sš niezwykle cenne. Gromadzenie tych informacji daje kolejnš szansę na przekształcenie pojedynczych kupujšcych w stałych klientów. Jak więc chcesz zdobyć te dane?

c) Jaka jest Twoja strategia na zaangażowanie klientów w Twój sklep? Po tym jak kupiš coœ w Twoim sklepie, wypełniš formularz, albo zapiszš się do newslettera, musisz ich skłonić do ponownego skorzystania z Twoich usług. Bardzo efektywnym sposobem jest właœnie wysyłanie do nich wiadomoœci drogš e-mailowš. Możesz zapisanym klientom oferować zniżki, informować na bieżšco o nowej, atrakcyjnej ofercie – możliwoœci sš szerokie i zróżnicowane.

Wiele osób, które próbowały już biznesu w sieci powie, że to nie warte wysiłku! Jednak pamiętaj, że biznes w Internecie jest najbardziej wydajnym i skutecznym sposobem na rozwój firmy, a możliwoœci i zyski jakie może przynieœć sš znaczšce. Może to zajšć sporo czasu, jednak droga do sukcesu zawsze jest długa i trudna.

Logo przepisnasklep przepisnasklep.pl




Ostatnio na forum

2025.11.20 paja3:
Re: Rozrywka dla dzieciaków

2025.11.10 tivil77051:
Re: Pomysły na prezent dla babci

Wejdź na forum »

STRONA GŁÓWNA  |  O NAS  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  |  REKLAMA  |  KONTAKT  |  NASZE BANERY  |  DOŁĄCZ DO NAS  |  LINKI

2008-2021 Copyright by Sklepolandia.pl    Projektowanie Stron Internetowych webdesignerstudio    Słuchawki Douszne Soundcore Life P2i